Google AdWords to obecnie najpopularniejszy system reklamowy na świecie. Jest on dostępny dla każdego, ale aby efektywnie z niego korzystać należy pamiętać o kilku zasadach, które pozwolą na maksymalizację przychodów z reklamy.

Wybieramy lokalizację

Jednym z najczęstszych błędów, które popełniają reklamodawcy korzystający z AdWords jest zbyt duże zawężenie terytorialne. W 90% przypadków internauci wyszukują zapytań lokalnych, a w wynikach wyszukiwania szukają najbliższej lokalizacji.

W związku z tym średniej wielkości firma o zasięgu regionalnym zamiast reklamować się na dużym obszarze powinna skupić się na najbliższej okolicy ewentualnie województwie. Przed uruchomieniem kampanii AdWords warto mieć to na uwadze i precyzyjnie dobrać terytorium.

Dla przykładu prowadząc kampanie AdWords mam możliwość współpracy z klientami na całym świecie, ale reklamę dla swojej firmy emituję tylko na terenie Śląska, z konkretnymi słowami kluczowymi typu: kampanie Adwords Tychy, Kampanie Adwords Tychy lub Pozycjonowanie Tychy.

Słowa kluczowe pod kontrolą

Kolejnym błędem popełnianym przede wszystkim przez niedoświadczonych reklamodawców jest zły wybór dopasowania słów kluczowych. System AdWords pozwala na wybór trzech rodzajów dopasowań z czego na początku powinniśmy korzystać tylko z jednego.

Mowa tu o dopasowaniu „do wyrażenia”, które sprawia, że wpisana fraza przez Internautę pokrywa się z frazą, którą wpisaliśmy w systemie. Dzięki temu mamy pełną kontrolę na tym dla jakich zapytań pojawia się nasza reklama.

Aby dodać dopasowanie „do wyrażenia” należy umieścić słowa kluczowe w cudzysłów. Słowami kluczowymi w tym dopasowaniu będą np. „Adwords Tychy”, „Kampanie AdWords Tychy”.

Walka z konkurencją

System AdWords jest bardzo rozbudowaną platformą, która daje nam możliwość sprawdzenia kto dokładnie wyszukuje naszych produktów i czy nie padliśmy czasem ofiarą nieetycznego działania konkurencji w postaci „wyklikiwania reklamy”.

W połączeniu z Google Analytics możemy jasno określić, czy osoby, które wchodzą na naszą stronę wykonują zamierzone działania i reklama się sprawdza, czy może są to osoby, którym przeszkadza nasza obecność w płatnych wynikach wyszukiwania.

Jeśli zauważymy jakiekolwiek nieprawidłowości należy zgłosić się do Zespołu Google, który ustali jakość wejść i w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości zwróci poniesione koszty reklamy.

Rozszerz swoją reklamę

Jedną z wad systemu AdWords jest ograniczenie ilości znaków, które mamy do wykorzystania podczas tworzenia reklamy. Jednak istnieją sposoby na to, aby rozbudować naszą reklamę o dodatkowe informacje. Dzięki rozszerzeniom reklamy możemy dodać numer telefonu, adres, wyszczególnić najważniejsze elementy naszej oferty lub dodać linki do podstron, co znacznie wpłynie na widoczność naszej reklamy.
Powyższe zabiegi to tylko część zabiegów, które warto wykorzystać na samym początku swojej przygody z AdWords. Podczas pracy z systemem AdWords należy na bieżąco śledzić zmiany, które są wprowadzane i stosować nowe rozwiązania, które sprawią, że kampanie reklamowe będą jeszcze bardziej efektywne.

Pozostałe wpisy

Fancy Ads

Al. Bielska 135c/9

43-100 Tychy

Tel. +48 790 321 103

E-mail: p.kwapisz@fancy-ads.pl

www.fancy-ads.pl

Facebook

Formularz kontaktowy