To już tradycja, że wiosną Google ogłasza zmiany, które czekają nas w AdWords. W tym roku nie było inaczej i podczas Google Performance Summit dowiedzieliśmy się, co czeka nas w najbliższych miesiącach.

Oddzielne ustalanie stawek

Od dłuższego czasu Google wspiera trend wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Po wprowadzeniu algorytmów wyszukiwania, które windują strony przystosowane do urządzeń mobilnych, przyszedł czas na system AdWords.

Już niebawem marketerzy będą mogli ustawiać osobne stawki dla poszczególnych urządzeń (komputery, smartphone, tablety). Dzięki temu będziemy mięli większą kontrolę nad wyświetlaniem się reklam.

Zmiana pozwoli również na jeszcze lepsze dostosowanie poszczególnych kampanii.

Dwie linie w nagłówku

Powoli staje się jasne, dlaczego przez ostatnie miesiące Google tak często eksperymentowało z wynikami wyszukiwania. Cztery reklamy na górze strony oraz ich brak w prawej kolumnie spowodował, że w wynikach wyszukiwania pojawiło się niezagospodarowane miejsce.

Najprawdopodobniej zostanie ono wypełnione przez dodatkową linię nagłówka w reklamach AdWords, która sprawi, że płatne wyniki wyszukiwania będą zajmowały jeszcze większą powierzchnię. Naturalnie wyniki organiczne zostaną ponownie przesunięte w dół, co znacznie poprawi widoczność reklam.

Zmiany w mapach

Najciekawiej zapowiadają się zmiany w mapach, które są coraz częściej wykorzystywane przez internautów. Zainteresowanie mapami spowodowało, że Google chce wykorzystać ten kanał do emisji reklam.

Już niebawem możemy spodziewać się, że w mapach pojawią się loga poszczególnych firm w wybranych lokalizacjach. Będziemy mięli możliwość przeszukania zasobów danej lokalizacji, niemal tak samo jak w sklepie internetowym.

Google po raz kolejny pokazało, że w świecie online marketingu jest jeszcze wiele do zrobienia. Ciągłe zmiany wpływają na pracę marketerów na całym świecie. Czas pokaże, czy planowane działania wyjdą na dobre reklamodawcą, czy tylko firmie Google.

Pozostałe wpisy

Fancy Ads

Al. Bielska 135c/9

43-100 Tychy

Tel. +48 790 321 103

E-mail: p.kwapisz@fancy-ads.pl

www.fancy-ads.pl

Facebook

Formularz kontaktowy